23 octombrie 2010

Tocanita de ciuperci cu pui si vin


Pentru ca aveam ciuperci in frigider m-am gandit ca nu am mai mancat de mult o tocanita de ciuperci, cu rosii, pui, vin, patrunjel verde si o aroma subtila de usturoi! Mi-as fi dorit sa am la indemana niste ciuperci adevarate, de padure, cum am vazut pe bucatareli la borcan-http://bucatareli.blogspot.com/2010/10/pauza-de-ciuperci.html-dar din pacate tot ce am avut la dispozitie au fost eternele champinioane, daca pot sa spun asa, dar au fost bune-dar daca printr-o intamplare aveti la indemana ciuperci de padure sunt absolut perfecte pentru reteta asta!

Dificultate-usor
Timp-40min
Cost-mediu


Ingrediente

  • 1kg ciuperci, la alegere si daca tot aveti de unde alege, luati de alea de padure
  • 1piept de pui, sau pulpe dezosate, depinde ce preferati
  • O cutie de 400g rosii cubulete
  • 200ml vin rosu sec
  • 4-5 catei de usturoi
  • 5-6 linguri de ulei de masline extravirgin
  • 1lingurita piper verde boabe, poate fi si negru, dar mie chiar imi place cel verde pentru ca este mai aromat
  • 2-3 foi de dafin
  • 1 fir de cimbru
  • Sare de mare
  • Un varf de lingurita de fulgi de ardei iute sau pasta de ardei iuti dupa gust
  • Patrunjel verde tocat



Modalitate de preparare

Speli ciupercile sub jet de apa rece, le pui pe prosop sa se scurga, pentru ca ele absorb multa apa. Le tai grosolan sau daca sunt mici le poti lasa intregi.

Tai puiul cubulete mari.

Intr-o cratita mare, un wok sau un ceaun, depinde de ce aveti in bucatarie, puneti uleiul, ciupercile si puiul pe foc rapid si amestecati pana sunt calite. Adaugati vinul, rosiile cubulete, foile de dafin, piperul, usturoiul, cimbrul si fulgii de ardei iute si lasati sa fiarba 30 de minute la foc potrivit. Potriviti de sare si eventual mai adaugati ceva piper prospat macinat si este gata.

Tips

Merge cu putina mamaliguta dar pentru ca eu nu sunt mare fan al mamaligii am ales sa o mananc cu 2 linguri de piure, considerand aceasta tocana aromata ca un sos mai gros. Un pahar de vin rosu si putin patrunjel verde presarat peste tocanita ta de ciuperci cu vin si gata, masa ta de weekend te asteapta sa mananci!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!