31 octombrie 2010

Supa de ceapa


Am mancat prima data supa de ceapa la Waterloo Pub si mi s-a parut o idée foarte interesanta exact pana in momentul in care am luat prima inghititura! Probabil ca bucatarul a avut o zi foarte proasta, pentru ca supa de ceapa semana cu o ceapa fiarta si pasata.. si cam atat, desi nu ai fi zis judecand dupa pretul al naibii de piperat, pretul, ca supa nu avea nici sare, ce sa mai spun de piper!

De atunci mi-am tot propus sa fac eu acasa o supa de ceapa cu gust, dar dintr-un motiv sau altul nu am facut-o pana astazi.

Supa de ceapa cred am regasit-o ca si reteta in aproape toate bucatariile tarilor din nordul Europei asa ca nu stiu exact daca este specifica Frantei, Germaniei sau Belgiei, dar dupa felul in care se gateste imi este clar ca provine din bucatariile taranilor, poate cei mai saraci deoarece ingredientul principal este ceapa si era abundenta in toate regiunile si in aproape toate anotimpurile, deci nu s-ar fi pus problema pretului pentru aceasta supa!

Ingredientele le ai probabil deja in camara ta, asa ca uite cum am facut eu supa de ceapa:
Dificutate-simplu
Timp-90min
Cost-ieftin

Ingrediente

  • 1000g de ceapa, curatata si lasata in apa rece macar 15min
  • 3morcovi mari
  • ¼ telina medie
  • 1 albitura, eu nu am avut si am pus cam 4 linguri de albitura cuburi, uscate de pastarnac
  • 2 cartofi medii, pentru textura
  • 100g unt
  • 1 lingura zahar
  • 200ml lapte dulce
  •    Sare de mare





Pentru bruschette-le cu cascaval

  • Paine veche, daca se poate cea mai indicata este cea de tip pave
  • Ulei de masline extravirgin
  • Cascaval ras sau parmesan








Mod de preparare

Cureti ceapa, o tai in doua si o lasi in apa rece pentru macar 15min.

Intr-o oala pui la fiert albitura, telina si morcovii intregi cam in 2 l de apa. Morcovii fac supa foarte gustoasa, dar trebuie sa fie intregi ca sa ii poti inlatura inainte de pasat ingredientele. Eu am facut o supa de praz foarte buna care mi-a iesit foarte roz din cauza morcovilor pasati in supa, asa ca.....lasa-i intregi ca sa ii poti scoate.

Tai ceapa pestisori si o pui pe toata de-o data intr-o oala impreuna cu 100g unt si capac deasupra si o lasi sa se inabuse. Dureaza cam 20-30min partea asta, in care ceapa isi lasa apa si se inabuse la foc mediu. Amesteca din cand in cand, iar cand tot lichidul s-a evaporat, atunci da focul mai mic si amesteca des ca exista pericolul de a se lipi. Adauga o lingura de zahar. Ceapa trebuie sa devina aurie, asa ca rabdare ca mai dureaza cam 15-20min si etapa de “aurire” a cepei.

Intre timp, legumele tale fierb, adica morcovii, albitura si telina. Daca a scazut apa, adauga apa, pentru ca apa asta va completa supa ta.

Cureti cartofii si ii tai cubulete mici ca sa poata fierbe repede si atunci cand ceapa este aurie ii adaugi peste ceapa. Adaugi lichidul in care au fiert albiturile cu tot cu ele peste ceapa si lasi sa fiarba. Nu uita sa scoti morcovii pe o farfurie!

Lasi sa fiarba pana sunt facuti cartofii si ceapa este fiarta, adica atunci cand o gusti nu mai scartaie intre dinti.

Lasi sa fiarba la foc mediu.

Bruschette-le cu cascaval

Tai feliile de paine, le asezi in tava tapetata cu hartie de copt si le picuri cu ulei de masline extravirgin. Razi cascaval, cam 100-150g si adaugi peste bruschetele tale si le pui la cuptor pana devin crocante iar cascavalul devine o crusta aurie.

Dureaza cam 20 de minute la foc mediu.


Cand toate legumele sunt fierte da supa la o parte si paseaza totul cu un mixer pana capata o textura cremoasa. Adauga laptele, sarea si eventual mai diluezi cu apa clocotita daca este cazul.

Supa ta de ceapa este cremoasa, groasa si foarte aromata. Cel mai mult mi-a placut culoarea unturiu-auriu daca as putea spune asa.


Tips

Se da la masa calda cu o bruscheta crocanta cu o crusta aurie de cascaval deasupra!
Este un rasfat pentru simturi asa ca o poti face pentru o cina sau un pranz deosebit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!