04 februarie 2012

Sirop de lamai



Afara este iarna cu adevarat, asa ca ce altceva ar fi mai potrivit ca un sirop de lamai facut in casa. Este adevarat ca nu m-as fi gandit la acest sirop daca nu ar fi fost Maria care sa imi ceara reteta asa ca am cumparat 4 lamai mari (din care am folosit doar3), cu coaja rugoasa pe care astazi le voi transforma in sirop de lamaie.




Dificultate-simplu
Timp-40min
Cost-mediu





Ingrediente

  • 3 lamai cu coaja groasa(aproximativ 800g)
  • 200g zahar





Mod de preparare





Se spala bine lamaile cu ajutorul unei perii. Se sterg de apa, ca mai apoi sa curatam coaja lamailor cu ajutorul unui cutit de curat cartofii. 




In acest fel se curata doar partea galbena a cojii de lamaie, partea care contine uleiurile parfumate, care va da parfum si gust siropului de lamaie.




Se taie in jumatati lamaile si se storc, cu un verry low tech storcator care isi face treaba foarte bine mai ales ca iti si separa pulpa lamaii de sucul de lamaie.




Intr-o cratita se pune zaharul, sucul de lamaie strecurat si coaja de lamaie. Se pune la foc potrivit pana da in clocot si se tine pe foc mic inca 10min, pana se leaga ca un sirop.




Se pune intr-o sticla sau borcanel pentru a putea fi simplu de folosit.



Evident ca daca vrei sa il dai la masa peste niste clatite, il pui intr-o sosiera frumusica, pentru ca merita.



Tips

Este bun de pus in ceaiuri calde, peste clatite sau combinat cu apa minerala pentru sucuri racoritoare, desi vand in vedere zapada de afara........
Culoarea pe care am obtinut-o a fost foarte intersanta: aproape portocaliu. Parfumul de lamaie iti umple bucataria, iti raman niste coji zaharisite pe care le poti tavali mai departe prin zahar pudra si folosi ca decor la diverse prajituri, iar gustul......ce sa spun de gust: dulce-acrisor, usor amarui, perfect pentru iarna de afara.
Gustul mi-a adus aminte de lamaia mancata cu zahar atunci cand eram copil.
Maria, sa-mi spui cum ti-a iesit siropul si la ce l-ai folosit!

Tips 2




Pentru ca mi-au ramas ceva coji de lamaie care aratau prea dragut pentru a nu fi tavalite in zahar obisnuit si puse la uscat ca in pozele de mai jos:











2 comentarii:

  1. Nicole, am făcut şi eu siropul acum.
    Al meu a ieşit totuşi cam acrişor.
    Am mai adăugat zahăr în sticlaîn care l-am pus spre păstrare (sau poate lămâile mele au fost prea mari pentru 200 g de zahăr?).
    Oricum, e o delicatesă, mi-ar plăcea să am tot timpul aşa ceva în casă.

    Cojile de lămâie sunt foarte bune de mâncat ca atare. :)
    Le-am dat prin zahăr tos şi cred că o să mai ronţăi la ele când am chef de ceva dulce.

    RăspundețiȘtergere
  2. @ T, asa este, este putin acrisor si al meu, dar m-am gandit ca asa ar trebui sa fie.....chestie de gust, dar atragem deci atentia ca ar pultea plusa cu ceva zahar pentru un gust mai dulce
    Iar despre coji....dupa ce mi-am propus sa le pastrez pt decorarea diverselor prjituri le-am mancat una cate una pana s-au terminat!:)) Nu ti se pare ca au gust de bomboane cubaneze???
    Azi am constatat ca siropul are consistenta unei peltele aproape. Deci daca nu ai chef de sirop il poti pune pe felia de paine cu unt.

    RăspundețiȘtergere

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!