02 noiembrie 2010

Supa de legume dietetica

Aceasta supa este prima postare pentru o pagina noua pe Smart Gourmet si anume pagina de Dieta.
Vreau ca aceasta pagina sa se constituie intr-un real ajutor pentru dieta, pentru scaderea in greutate si recastigarea sanatatii.
Sanatatea este cel mai important lucru si de multe ori ma gandesc ca bunica mea are 80 de ani, ca are o sora de 83, ca cealalta bunica a murit la 95 de ani si imi pun problema ca nu cred ca eu voi ajunge sa traiesc atat, in ciuda mostenirii genetice buna. Mama mea este mai bolnava la varsta ei decat era bunica mea la aceeasi varsta, iar eu la randul meu sufar de diverse afectiuni de care mama nu suferea la varsta mea.

Este clar ca modul nostru de trai dar cel mai adesea ceea ce mancam este responsabil de starea noastra de sanatate.
Si pun intrebarea: Chiar vreti sa deveniti pacienti in sistemul nostru sanitar?
Eu zic sa amanam cat mai mult aceasta eventualitate, adica sa prevenim din timp boala si nu sa ajungem sa ne tratam.
Asta NU inseamna In NICIUN FEL sa nu mergem la medic, este chiar INDICAT ca LA PRIMELE SEMNE de boala sa mergem la medic.
Chiar daca scoateti din ecuatie precaritatea sistemului nostru medical, MEDICUL nu este Dumnezeu sa te vindece, nu tine de vointa lui, tine de atat de multi factori.....asa ca, fa TU tot ce depinde de tine pentru ati prelungi sanatatea si nu spera ca tie nu o sa ti se intample nimic ca esti puternic!-sunt convinsa ca esti puternic, deoarece deja incepi sa iti schimbi comportamentul alimentar
Mai multe despre plastic vs mancare pe:

http://desprecancer.com/2010/10/30/soricioaica-fast-food.html



 Voi incerca sa fac mancaruri usor de gatit, cat mai sanatoase, in mod obligatoriu hipocalorice, mancaruri potrivite pentru o dieta de pierdere in greutate sau de mentinere a greutatii si pentru ca stiu cat de frustrant poate fi tinerea unei diete asa ca voi incerca sa le dau si un pic de gust.

Secretul unei cure de slabire sau diete reusite este pregatirea de seara a pachetului pentru a doua zi.

O salata sau ceva friptura se poate transporta foarte comod intr-o casoleta-la Ikea sunt bune ca pret si foarte diferite ca si capacitate, asa ca faceti-va un drum pe acolo ca merita.

Ce este drept, este ca o dieta cere timp, pregatire si mai ales o geanta MARE!!! Pentru ca ea trebuie sa intre pranzul, adica o casoleta, gustarea, adica a2-a casoleta, ceva ceai, eventual verde daca iti place. Incepe deja sa cauti o geanta sau ceva de gen rucsac si ceva casolete si esti pe drumul cel bun.

Daca ai la serviciu apa de la dozator cu optiunea calda, poti avea ceva plicuri de ceai cu tine, deoarece daca nu obisnuiesti sa bei apa, ceaiul este o optiune.

Tine mereu langa tine o ceasca cu ceai sau un pahar cu apa si in felul asta pacalesti foamea si te hidratezi in acelasi timp.

Am inceput cu o supa deoarece este destul de frig afara si ceva cald este binevenit, mai ales ca o upa creeaza senzatia de satietate foarte usor desi are foarte putine calorii. Asa ca este foarte indicata pentru curele de slabire, la cina, pentru ca ai satisfactia de a fi ceva cald, satios care sa te sature atat fizic cat mai ales psihic.

Daca iti place ardeiul iute il poti incorpora foarte usor in aceasta supa, fie adaugand ardei iute proaspat la fiert fie cu ceva fulgi de ardei iuti.
Dificultate-usor
Timp-40min
Cost-ieftin


Ingrediente

2 morcovi medii
2 cartofi mici
O mana de ciuperci
2 ardei grasi sau capia
Un sfert de telina
1 pastarnac
O mana de fasole galbena
O ceapa medie
200g de rosii cuburi la conserva, nu va pacaliti cu pasta de tomate care are in compozitie amidon, zahar, coloranti
Sare de mare
Piper proaspat macinat
Fulgi de ardei iute daca preferi


Mod de preparare

Se curata morcovii, albitura, ceapa, cartofii, telina si puneti-le la fiert intregi, netaiate, pentru ca supa sa fie mai gustoasa. Cand sunt fierte se scot pe o farfurie si se lasa sa raceasca putin inainte de a le taia.

Adaugati rosiile cubulete si lasati-le sa fiarba cat taiati legumele. Eu am adugat putini fulgi de ardei iute si i-am lasat sa fiarba.

Dupa ce taiati legumele puneti-le inapoi in supa, adaugati sare de mare si putin patrunjel verde. Eu nu am avut patrunjel dar va asigur ca este mai bun cu el.

Tips

Aceasta supa este satioasa. Poti adauga daca vrei o lingurita, doar o lingurita de ulei extravirgin de masline pentru mai mult gust.

4 comentarii:


  1. 14/06/2013

    BUNA ZIUA SUNT DIN ISRAEL SI AM FACUT SUPA DE LEGUME F.F.BUNA MULTUMESC CAROLINA

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,


      Ma bucur asa de mult cand aud ca lumea gateste retetele mele! Va multumesc pentru cuvintele frumoase.

      Ștergere
  2. Supa de legume dietetica e foarte gustoasa si aspectoasa.Incercati si voi s-o preparati. E super gustoasa

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc frumos Dna Victoria Chelu!

    RăspundețiȘtergere

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!