28 noiembrie 2010

Prajitura cu suc de rosii

Este o prajitura cu foi de culoare roz somon, datorita sucului de rosii, dulce acrisoara, pufoasa, perfecta pentru dimineti reci de aproape iarna. Crema este pe baza de gris cu lapte, aromele preferate, unt, iar unul din straturi poate fi umplut cu gemul, marmelada preferata! Eu am ales lamaia ca si aroma, respectiv coaja de lamaie pentru aromatizarea grisului si marmelada de lamaie pentru unul din straturi. Ce a iesit.....un deliciu. Singura problema este ca trebuie sa o lasi de pe o zi pe alta pana sa o poti taia.

Dificultate-medie

Timp-60 min
Cost-ieftin

Ingrediente

Foi
  • -10 linguri suc de rosii( pot fi rosii cubulete in sos, pasate cu un blender)
  • -10 linguri ulei
  • -10 linguri zahar
  • -1 lingurita amoniac pentru prajituri
  • -faina cat cuprinde, cam 500g
Crema

  • -200-250g gris
  • -coaja de la 2 lamai
  • -2 pliculete de zahar vanilat de burbon
  • -250g unt 82% frecat
  • -cateva linguri de zahar, dupa gust pentru gris
  • -600-700ml lapte( daca esti in post, inlocuieste laptele cu lapte de cocos si untul cu margarina)
  • -gem sau marmelada, de care vrei tu , eu am ales marmelada de lamai

Mod de preparare


Intr-un castron amesteci ingredientele pentru foi, adaugi faina cat cuprinde si framati cateva minute aluatul.





Imparti in 3 parti aluatul, faci foile pe care le coci in cuptor la foc potrivit, pe fundul tavii, tapetate cu hartie de copt.

Cam 10min stau in cuptor, nu mai mult, asa ca grija sa nu le arzi.


Crema


Se face un gris cu lapte, de o consistenta mai ferma decat un gris obisnuit, iar cand l-ai luat de pe foc adaugi vanilia si coaja rasa de lamaie. Il lasi sa se raceasca, min 30min, intr-o debara rece sau pe un balcon, ca acum e frig afara, iar cand este complet racit il amesteci cu untul pe care l-ai frecat in prealabil.

Asamblarea


Intr-o tava asezi o foaie, pui jumatate de crema, adaugi a doua foaie, pui jumatatea cealalta de crema, pui gemul sau marmelada deasupra, in strat foarte fin. Asezi urmatoarea foaie si presezi usor. Pui un servetel de bucatarie, eu am pus niste folie de aluminiu, peste care asezi un tocator ca sa fie ceva greu si lasi la rece pana a doua zi


Tai prajitura si o pudrezi cu zahar pudra.




Tips
Este o prajitura fina si usor de facut.
Poate fi facuta de post daca inlocuiesti laptele cu lapte de cocos sau soia si untul cu margarina.

2 comentarii:

  1. buna prajitura,yammy!am facut-o si eu o data si mi-a placut foarte mult!te pup,o zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Gabriela! Chiar e buna, nu o mai mancasem de multi ani si acum am facut-o si a iesit buna si in varianta de post!
    te pup

    RăspundețiȘtergere

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!