17 noiembrie 2010

Tarta sarata cu conopida


Tarta cu conopida este o chestiune spectaculoasa si foarte gustoasa! Este simplu de facut si se poate consuma rece sau calda, poate fi o cina usoara sau un antipasti sau chiar un fingerfood pentru o petrecere.

Se pare ca am dezvoltata o obsesie pentru conopida, dar ce sa fac daca este peste tot din abundenta???? Adevarul este ca imi place datorita faptului ca nu are amidon si asta inseamna ca are putine calorii, dar imi place si pentru faptul ca o pot combina cu diverse branzeturi sau pot face chiar si o tarta!


Aluatul de tarta este un “aluat brise”, adica un aluat universal de tarta, foarte simplu de facut, care se poate pastra pana le 2-3luni in congelator.


Dificultate-simplu
Timp-45min
Cost-ieftin


Ingrediente

1.Aluatul de tarta
2. Umplutura
  • 3 oua
  • 200ml smantana dulce 30% grasime
  • 100ml lapte
  • 600-700g conopida, depinde numai de vasul in care faceti tarta
  • Cascaval ras
  • Patrunjel verde tocat
  • Piper proaspat macinat
  • Sare de mare


Mod de preparare

 Umplutura

Fierbi conopida ca si pastele, in apa care fierbe cu sare si se scoate cand este “al dente”. Se lasa sa se raceasca.

Intr-un castron se amesteca smantana, laptele, ouale, patrunjelul verde tocat, sarea, piperul.


Se scoate aluatul de tarta din frigider si se face o foaie. Eu intind foaia punand hartie de copt pe blatul de bucatarie si preparand foaia direct pe hartia de copt, cu putina faina, evitand in felul asta murdarirea blatului de bucatarie.



Il mai croim daca este nevoie, adica mai dam cu "cut" si "paste" ca sa imbracam perfect forma de tarta.

Eu nu am forma de tarta dar am o tava de cuptor destul de mica si foarte putin inalta, perfecta pentru tarta mea.


Intepi cu furculita aluatul de tarta, adaugi buchetelele de conopida, pui umplutura, adaugi ceva cascaval ras ca sa dea bine cand e coapta si o dai la cuptor pt 40-50min, pana devine aurie.


Tips
Tarta cu conopida este o chestiune spectaculoasa si foarte gustoasa! Este simplu de facut si se poate consuma rece sau calda, poate fi o cina usoara sau un antipasti sau chiar un fingerfood pentru o petrecere.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!