03 noiembrie 2010

Salata de ton

Salata de ton

As incepe cu un proverb italian pe care l-am citit pe Memorie di Angelina care era “a tavola non s’invecchia”, adica "la masa nu imbatranesti". O masa inseamna mult mai mult decat mancarea pe care o mananci, inseamna discutii interesante, persoane dragi tie, inseamna hrana pentru suflet nu numai hrana pentru corp.



Am ales o salata simplu de facut, cu ingrediente usor de procurat sau pe care le aveti deja in camara. Este gustoasa, sanatoasa si foarte potrivita pentru pranzul de la serviciu.

Tonul va aduce proteine si grasimi bune pentru organism, creaza senzatia de satietate si alaturi de cateva frunze de salata si alte cateva “nimicuri” cu gust.






Dificultate-usor
Timp-15min
Cost-ieftin




Ingrediente


O cutie de ton de 200g
O salata verde mai mica sau ½ dintr-o salata normala
10masline, acelea naturale sunt cele mai bune, dar eu nu am avut in frigider decat de astea negre, asa ca am pus mai mult de decor
2 morcovi fragezi si am aflat eu de la o prietena draga ca trebuie sa ii iei de la tarani, sa fie asa mai uratei, inegali, ca aceia sunt ei morcovi adevarati si ca trebuie sa fie foarte portocalii......acum, ce sa zic...grija pe viitor cand ii alegeti dar folositi morcovii din frigider
Un castravete, fara coaja, ca da prospetime
O lingurita de capere este bine venita, dar nu oblugatorie
1-2 linguri de ulei de masline extravirgin
Sucul de la o jumatate de lamaie, poate o radeti inainte si puneti coaja de lamaie peste vre-un peste aburit sau la gratar ca este delicios!







Mod de preparare

Scurgi bine tonul de ulei si il pui intr-un castron. Salata verde se spala si se rupe cu mana in castronul cu ton. Indepartati samburii maslinelor, radeti morcovii si taiati felii castravetele. Adaugati uleiul extravirgin de masline si sucul de lamaie. De obicei nu mai este necesara sarea, dar parca as presara ceva piper.
Gata!


Tips


Atentie la caserola cu aceasta salata! Trebuie sa fie inchisa fest pentru a nu risca sa iti curga ceva sos de salata in geanta!

2 comentarii:

  1. pare interesant cu masline si morcovi, eu nu pun masline si morcovi dar in rest pun porumb fiert. iese extraordinar!

    RăspundețiȘtergere
  2. Victor, acum, ce sa zic.....porumb cu ton e un "clasic"! Eu, dupa cum vezi, ma joc cu ingredientele si se intampla sa iasa chestii dragute:)))

    RăspundețiȘtergere

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!