14 decembrie 2013

Budinca Yorkshire







Acum cateva zile ma uitam la unul din serialele mele favorite, Elementary, unde personajul principal facea Yorkshire Pudding. Am cautat reteta si pentru ca avea ingredientele cele mai simple-lapte, oua, faina- am si facut-o intr-o dimineata insorita de weekend.

Este foarte simplu de facut, dureaza putin coptul si este foarte amuzanta pentru ca se umfla si se maroneste foarte apetisant. Sincer, este o varianta la cuptor a clasicei omlete, dar daca vrei sa impresionezi niste musafiri ( nu stiu de ce, dar in cazul musafirilor se asteapta de la tine sa faci ceva exatraordinar) este perfecta.





Dificultate- foarte simplu
Cost- ieftin
Timp- 5 min pentru gatit si 20 de min de copt in cuptor



Ingrediente pentru 6 forme

  • 2 oua
  • 70 grame faina
  • 100 ml lapte
  • Sare, piper proaspat macinat
  • Putin ulei pentru uns formele




Mod de preparare


Reteta clasica spune sa folosesti un mixer pentru a amesteca ingredientele, iar apoi sa pui amestecul intr-o cana, astfel incat sa iti fie usor de umplut formele de muffin. Eu am ales sa amestec toate ingredientele intr-un blender, astfel incat sa fie si usor de pus amestecul in forme.

Inainte de a face amestecul, aprinde cuptorul la temperatura maxima. Picura putin ulei in formele de muffin ( ale mele sunt de silicon, cred ca puteam pune aluatul si fara ulei, dar daca ai altfel de forme, mai bine folosesti putin ulei). Introdu formele unse cu ulei in cuptor pentru a se incalzi, in timp ce tu faci aluatul.

Intr-un blender pui cele 2 oua, faina, laptele, sare, piper proaspat macinat. Pui capacul si amesteci aproximativ 30 de secunde.












Scoti formele din cuptor si le umpli cu mestecul din blender, cam 80% din forma.





Din acest aluat ies cam 6 forme de muffin, dar ale mele cred ca sunt mai micute decat cele din tava de muffin, asa ca poti umple mai putin din forma, ca sa iti ajunga pentr 6 forme.




Dai la cuptor, la 250 de grade Celsius, aprox 15-20 de min. se umfla si se maronesc intr-un fel destul de spectaculos.
Este foarte simplu, nu?




Tips

Sunt bune si fierbinti dar si reci. Ar merge perfect cu niste branza sarata alaturi, sau o crema de branza aromata la un mic dejun, sau pot fi aperitive calde alaturi de carnciori prajiti, ciuperci la cuptor. Cred ca ar merge foarte bine ca si aperitiv rece la picnic.













3 comentarii:

  1. De la acelasi serial mi-a venit si mie ideea!:))

    RăspundețiȘtergere
  2. Și eu urmăresc acum,minunatul serial, la fel ca d-voastră ,am căutat repede rețeta, și am ajuns aici; o voi face cu siguranță 😀

    RăspundețiȘtergere

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!