12 ianuarie 2011

Jardiniera de la fereastra bucatariei

Jardiniera de la fereastra bucatariei-1


Sunt sigura ca ai un pervaz la bucatarie pe care poti pune una-doua jardiniere. De ce sa nu folosesti acest spatiu pentru a planta tot felul de plante aromate pe care le vei folosi la prepararea unor mancaruri delicioase. Cu ajutorul unor plante aromate orice unt devine unt aromat, orice peste, pui sau alta carne devine mult mai apetisanta si ce sa mai vorbesc despre modul in care poti decora, aromatiza uleiuri sau creme de branza!

Plantele aromatice inseamna mult mai mult decat marar, patrunjel sau leustean asa cum o mancare cu mirodenii inseamna mai mult decat piperata si iute.

Plantele aromatice poti gasi cateva pe la supermarket la un pret de 5-7 lei, dar le poti planta chiar tu, din seminte in ghivece, jardiniere sau in curte daca ai. Le tunzi cu foarfeca la nevoie si in acest fel cea mai simpla salata sau mancare va fi aromata si delicioasa.

Voi scrie sub la aceasta rubrica despre toate plantele pe care eu le-am plantat in jardiniere sau ghivece, cat de usor s-au prins, daca le-am luat ca si seminte sau deja plantuta, si tot felul de detalii. Te invit pe tine cititor al acestui blog sa ma intrebi, sa completezi sau sa imi impartasesti din experienta ta cu plantele aromatice.


      Lamaita sau Melissa officinalis



Cunoscuta si sub denumirea de lemon balm, lamaita creste usor in jardiniere sau gradini. Eu am cumparat seminte de lamaita de la carrefour cu 1-1,5 lei pachetul si le-am plantat a inceput de primavara in jardiniera de la bucatarie.

Plantele sunt asemanatoare la aspect cu urzica, dar au un parfum pregnant de coaja de lamaie, ceea ce o face un ingredient foarte usor de folosit in combinatia cu pestele.

Eu am aromatizat cu ea pestele dar si inghetatele. Este decorativa, putand foarte bine sa fie inclusa in decorarea tartinelor cu salata de peste, peste afumat sau ton.




Este decorativa si in jardiniera, pentru ca este verde aprins, asa ca daca mai ai loc in jardiniera ta, pune anul asta si cateva seminte de melissa ca iti vor prinde bine ca adaos la mancare!

Nu este o planta dificil de intretinut, eu am pus apa si ca atat, nimic special in ingrijirea lamaitei si creste tot timpul anului.

Jardiniera de la fereastra bucatariei-2-Cimbrisor
Jardiniera de la fereastra bucatariei-3-Busuioc
Jardiniera de la fereastra bucatariei-4-Salvie
Jardiniera de la fereastra bucatariei-5-Patrunjelul cret
Jardiniera de la fereastra bucatariei-6-Rosii cherry

3 comentarii:

  1. Ma bucur ca ai reusit sa ai lamaita,eu nu am gasit in timp util seminte la mine in Alexandria ,dar la anul e pus pe lista.
    Am inteles ca este fain si in prajituri.
    Apropo de udat ,poti face o hrana grozava din resturile vegetale ,ori le toci marunt si le ingropi in pamant ,ori le pui la macerat cu apa si folosesti apa la udat ,apa de la fiert div.legume ,apa de la spalat orezul.
    Resturile de coji de oua uscate si pisate,resturile de la cafea.
    Decat sa dai o gramada de bani pe div.ingrasaminte de la magazin care nu prea stii cum sunt facute ,nu te costa decat ceva timp sa iti faci tu in casa un ingrasamant.
    Eu am mai pus si urzica la macerat si cu lichidul am stropit si plantele si pamantul,gasesti amanunte pe net.
    Am pus gainat de gaina intr-un bidon si apa o foloseam la udat cam la doua -trei saptamani.
    Mai ales daca sunt in ghivece au nevoie de suplimenti ,ai sa vezi diferenta.
    Succes in tot ceea ce faci.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Mira, eu nu am mai scapat de ea! Ce-i drept miroase bine si e decorativa. Sa stii ca pana acum nu am pus niciun ingrasamant sau antiparazitar, dar am mai auzit de urzica( si numai de bine).
    Iti multumesc mult de sfaturi, mai ales ca apa in care a fiert un cartof sau un orez si care de obicei o arunc as pute-o refolosi!
    Succes si tie in tot si toate

    RăspundețiȘtergere
  3. daca ai vorbi mai putin pe engleza... si mai putin condescendent... ai face o buna incepatoare in blogeristica culinara si botanica... RIDICOL - lamaia se pune in peste pentru ca este acida (gustul sau acru si mai putin pentru aroma... de altfel foarte putine ierburi reusesc sa modifice mirosul pestelui, cateva doar reusesc sa-l ACOMPANIEZE)... faptul ca radacina numelui este aceeasi nu face din lamaita o mirodenie pentru mancarurile gatite din peste :))))Fitosi de Romania :)))

    RăspundețiȘtergere

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!