05 mai 2011

Mancare de rosii in trei stiluri diferite




Am descoperit de curand niste conserve de rosii decojite, made in Italy, Margherita, care sunt cu adevarat doar rosii si suc de rosii, nu rosii, E-uri, coloranti, sare.......



.A fost pentru prima data cand am facut mancare cu rosii din conserva si nu am pus zahar ca sa ii iau din “asprime”.




O doamna mi-a povestit ca ar face o mancare de rosii si am exclamat cu uimire: mancare de rosii??? Nu am auzit asa ceva! Pentru ca vorbeam venind spre casa ne-am despartit inainte de a fura reteta, asa ca va voi prezenta mancarea de rosii in 3 stiluri diferite, dintre care unul macar este reteta originala pe care am aflat-o dupa ce mancasem deja!






Dificultate-simplu
Timp-1h
Cost-ieftin


 Ingrediente
  • 5 linguri de ulei de masline
  • 2 cutii de rosii decojite, dar sa fi bune-bune, ca de ele depinde toata mancarea, de 400g sau una de 800g
  • 2 cepe medii
  • O legatura de patrunjel
  • 3-4catei de usturoi
  • 1 foaie de dafin
  • ¼ lingurita de rozmarin uscat
  • Piper proaspat macinat
  • Sare, cu masura ca sunt asa de dulci si bune rosiile, asa ca nu le strica gustul
  • Acum, eu fac mancare de rosii, dar nu te zgarci tocmai la ceva carnita, asa ca, daca ai la indemana pune, daca nu, poti face o mancare de post foarte gustoasa



Mod de preparare

Cureti ceapa si o tai mic. Intr-o cratita, eu am una de tuci, pui ceapa taiata si uleiul de masline. Adaugi cateii de usturoi taiati feliute, pui capac si lasi sa se caleasca/abureasca pana se inmoaie ceapa.


Adaugi cele 2 conserve de rosii decojite intregi, fara a le taia, pentru ca se rup ele in timp ce fierb si e frumos sa simti cateva bucati mai mari prin mancare.

Adaugi carnita ( eu am avut ceva carne de pe o aripa de curcan, dar nu multa, fiarta inainte si cu o cana din apa in care a fiert carnea).
Lasi sa fiarba totul min 40 de min, ca sa se concentreze gusturile. Este atat de parfumata si dulce, si nu, nu e ca o tocanita in care preponderenta este ceapa, ardeiul gras sau cartofii, ci rosia.

Cand este gata, adica atunci cand sosul este dens opreste focul, adauga patrunjelul tocat si da la masa cu dumicati de paine neagra, ca tare bine merge!

II Varianta

Procedezi la fel ca mai sus, dar dupa ce ai pus patrunjelul adaugi 400g de paste fainoase scurte sau, ma gandesc eu acum tare ar mai merge niste galuste de gris, mai lasi sa fiarba cu totul 2-3min, dupa care servesti la masa aburind. Asta este varianta in care mancarea de rosii si-a dat intalnire in oras cu o pasta italiana.


III Varianta, adica cea originala:

Se da pe razatoare ceapa si se caleste sub capac cu uleiul de masline. Adaugi rosiile si dai la cuptor pana scade bine. Daca vrei pui carne, daca nu, tii si tu post azi, ca destul ai mancat de dulce! Dupa ce a a scazut, scoti mancarea de rosii din cuptor, pui o legatura de marar tocat si o capatana de usturoi curatat si pisat, frecat cu putin ulei de masline, asa ca la maioneza. Si daca tot ai pus usturoiul, pune si de-o mamaliga ca tare bine ar merge impreuna!


Tips

Stii ce? Si varianta I si varianta III este absolut dietetica, pentru ca nu ai carbohidrati, asa ca este buna si pentru diabetici si pentru cei care tin dieta!




6 comentarii:

  1. Arata foarte bine rosiile astea si suna gustos!
    De unde le-ai cumparat, te rog?

    RăspundețiȘtergere
  2. Interesanta mancarica! usor de facut, sanatos, gustos. Dar, unde gasim si noi rosii din acestea?

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna, urmaresc de ceva vreme blogul tau si am incercat multe retete. Foarte bun!

    Dar acum m-ai incurcat...am incercat sa fac mancarea de rosii, dar, negasind conservele pe care le prezinti tu, am cumparat ce se gaseste si...rosiile s-au imprastiat in mancare :(
    DECI: UNDE GASESC ROSIILE ASTEA MARGHERITA?!!! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Vreu sa cumpar si eu rosii care arata asa bine in mancare, nu se turtesc si nu se fac terci...

    RăspundețiȘtergere
  5. @Valeria, @Alexandru, eu am comandat un box de 12 buc de conserve la 800g (ei mai au box de 24 de buc la 400g), asa de incercare, cu 56 de lei. Mi se par super ok ca pret, iar mie imi ajunge cam 3 sapt, momentan am tot gatit cu ele asa ca daca vrei poti face com la 0769.282.229.
    Este o marca noua cred pt piata noastra, dar pentru mine a fost foarte important faptul ca nu are sare, pentru ca tata este hipertensiv( si degeaba nu adaug eu sare i mancare daca tot ce pun in mancare are DEJA sare adaugata)

    RăspundețiȘtergere
  6. Esti minunata! Descrierea retetei e exact ca o joaca, si face totul sa para usor si placut! sper ca inca postezi! :)

    RăspundețiȘtergere

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!