25 octombrie 2010

Dulceata de gutui


Este toamna si avem cate o zi insorita iar altele tare ploioase, asa ca a venit timpul sa imi culeg gutuiul. Am un gutui mic, dar foarte incarcat in curte, pus de bunica-mea, asa ca m-am pomenit cu o sacosa de gutui si am fost practic obligata sa fac o dulceata de gutui.


Gutuile sunt cele mai tomnatice fructe dupa parerea mea iar culoarea aceea superba, de cupru, a dulcetii pusa in borcane aduce un plus la savoarea inconfundabila a gutuilor.

Tin minte ca atunci cand eram mai mica gutuile erau puse pe sifonier sau pe vitrina, sus, intr-un sir indian, galbene si pufoase, grasute sau enorme, cu cate o frunza uscata de vreme si parfumau intreaga camera!




Dificultate-medie
Timp-90min
Cost-ieftin daca ai primit gutuile sau le-ai cules din gradina






Ingrediente

  • 3kg gutui, inainte de a fi curatate
  • 1kg de zahar
  • Eu am adaugat 2 lamai cubulete si 2 cani de apa
  • 3 pliculete de zahar vanilat de burbon, sau o pastaie de vanilie taiata in 2, pe lung




Modalitate de preparare

Speli gutuile, le tai in 2 si le inlaturi partea lemnoasa si eventualii “chiriasi’’ si partile vatamate. Feliati gutuia si apoi o taiati cubulete, sau bastonase taind pur si simplu la 2-3 mm feliile de gutuie pe lat. Le puteti da si pe razatoare dar am inteles ca arata mai bine in dulceata cuburile sau bastonasele de gutui.

Taiati cuburi cele 2 lamaii, cu sau fara coaja, cum doriti, eu le-am lasat cu coaja.

Intr-o cratita mare eu am pus totul de la bun inceput si am fiert la foc mic pana s-a legat. Am pus apa, zaharul, zaharul vanilat, lamaiile, gutuile, toate cubulete de gutui si le-am tinut pe foc aproximativ 1ora. Culoarea trece din galben deschis in cupru aprins, se leaga datorita pectinei si a siropului de zahar. Se pune fierbinte in borcane.

Ar fi o idee foarte buna sa cautati diferite borcane de 200-300g, de diverse forme, in care sa puneti aceasta delicioasa dulceata. De sarbatori, cautati borcanele de forme frumoase umplute cu dulceata de gutui, adaugati ceva vin, recolta personala sau cumparat, un cozonac mic-fac si cozonac, dar mai spre iarna- legam totul cu o coala de celofan si o funda mare de tot si GATA un cadou foarte frumos pentru sarbatori pentru un prieten sau o ruda! Ce ziceti?

Tips

Este bun pe o felie de paine prajita cu unt si un lapte cald la micul dejun sau oricand ti se nazare!

3 comentarii:

  1. Tare bine arata, ti se face pofta numai cand te uiti. Si imi plac tare mult pozele, Nicole. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Gabi, multumesc mult de aprecieri mai ales ca vin de la tine, care nu numai ca esti o maestra a borcanelilor, dar ai si niste fotografii absolut superbe!

    RăspundețiȘtergere
  3. Painde unde lamai netrqtate?

    RăspundețiȘtergere

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!