04 octombrie 2010

Saleuri






Ei bine nu am mai mancat saleuri facute in casa de cand s-a maritat o foarte buna prietena de a mea, adica de acum 6 ani. Si sa va spun cinstit, la fiecare aniversare a casatoriei ei as manca niste saleuri de alea bune, facute in casa. Ati sesizat ca saleurile facute in casa sunt grele spre diferenta de cele de cumparat care sunt foarte usoare? Nu stiu de ce, dar stiu ca sunt usor de facut si absolut delicioase!

Dificultate-usor
Timp-1h
Cost-mediu, dar sub cel din cofetarie

Ingrediente

2 pachete unt
Un cubulet de drojdie
2 linguri zahar
2 oua intregi
O lingurita de sare de mare grunjoasa
200ml lapte
4 linguri de parmesan ras
Faina cat cuprinde, in jur de 700-800g

Un ou batut pentru uns foaia
Mac, chimen, 2 linguri de parmezan

Metoda de preparare

Intr-un castron incapator se pune untul, drojdia, zaharul, sarea, oualele, laptele, parmesanul si se amesteca toate cu un mixer. Se adauga faina cat cuprinde pana devine de consistenta unui aluat. Se imparte aluatul in mai multe parti de dimensiunea unei mingi de tenis.

Se face foaie, groasa de 3-4mm, se da cu ou, se presara cu mac, chimen, parmesan sau orice altceva ai la indemana, se taie si se coc pe hartie de copt.

Stau cam 10min la cuptor la foc mediu.

Din aceasta compozitie iese cam cat pentru o armata mai mica, asa ca in mod sigur va ajunge toata saptamana.



Tips



Le poti consuma ca atare , in loc de o gustare sau sa le combinati cu o crema de branza in loc de antipasti.









               Varianta 2- Saleurile Lenese





Aseara am pregatit un aluat de saleuri, dupa care mi-a fost lene sa le fac, asa ca am pus o folie alimentara peste castronul uriesesc si l-am inghesuit in frigider pana maine, cand voi fi, speram eu, intr-o dispozitie mai vioaie.



Astazi, mi-am suflecat manecile, exact, asta este doar o figura de stil, ca de fapt eu stau in tricou, si m-am apucat de copt saleuri. Dupa prima tava am sesizat ca sunt diferite: sunt mai subtiri si mult mai fragede!

Asa ca mi se pare o buna varietate de lucru pentru niste saleuri subtiri-subtiri si fragile ca ideile bune din ziua de azi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!