17 octombrie 2010

Marmelada de pere, vanilie si o mandarina



Perele sunt asa de fine, dulci si zemoase asa ca am ales sa le imprietenesc cu o mandarina uitata in geanta si un pliculet de vanilie de Burbon. Ce a iesit....
Dificultate-usor
Timp-1h
Cost-ieftin



Ingrediente

  • 1kg pere coapte, fara coaja si samburi
  • 1 pliculet vanilie de burbon
  • O mandarina mare
  • Un paharel mic de rom cubanez, cam 50ml
  • 250g zahar


Mod de preparare

Se taie bucatele perele, se adauga mandarina taiata in bucatele, zaharul, vanilia de Burbon si se pune la fiert pe foc mic. Am adaugat 100ml apa , dupa ce a fiert, pun romul, absolut facultativ, mai fierb pana se evapora alcoolul si ramane gustul fin de rom. Atunci cand este gata, se pune in borcan, se intoarce borcanul cu fundul in sus pentru 10secunde,se inveleste cu o paturica pana a doua zi.

Tips

Este foarte fina si delicata aceasta marmelada.

2 comentarii:

  1. Cred ca este foarte buna .
    Anul trecut ca nu prea au fost gutui ,am facut de pere dulceata ,gem si compot .Anul asta urmeaza sa fac.
    Ce am pus ca mirodenie in plus si ies foarte aromate deosebit ,este ghimbir proaspat ,la o cratita de 5 kg pun o bucata cat un cartofior ,tatonez gustul daca mai vreau putin mai aromat / picant mai pun putin.
    Succes in tot ceea ce faci.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Mihaela, am intels ca ghimbirul este fff bun in marmelada de prune. Cred ca au iesit bune de tot!

    RăspundețiȘtergere

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!