03 octombrie 2010

Hummus


Tatalui meu ii place foart tare aceasta pasta si atunci cand are ocazia o cumpara de la supermarket. Nu sunt o fana a acestei paste de naut, dar dupa ce am gustat-o pe cea din supermarket i-am spus ca ii fac eu una care sa fie buna si sa respecte reteta traditionala, asa ca asta este reteta pe care am facut-o.

Dificultate-simplu
Timp-10min
Cost-ieftin, mult mai ieftin decat cea din supermarket

Ingrediente
  • O conserva de naut, gata fiert, de 400g
  • 1 lingura de pasta de susan, asta se cumpara tot din supermarket,il puteti gasi sub numele de tahina
  • 3 linguri ulei de masline extravirgin
  • 2 linguri ulei picant, daca nu ai adauga o lingurita de boia iute si inca 2 linguri de ulei de masline extravirgin
  • 1-2 catei de usturoi, optional
  • Sare de mare
  • Sucul de la ½ lamaie


Mod de preparare


Desfaci cutia de naut si o pui cu tot cu lichid intr-o cratita pe foc si o incalzesti putin, pentru ca nautul cald absoarbe mai bine uleiul.
Pui nautul intr-un castron de mixer sau blender, nu arunci lichidul in care a stat nautul pentru ca il poti folosi la subtiat pasta. Adaugi uleiurile, sare de mare, pasta de susan, cateii de usturoi curatati si incepi sa mixezi. Adaugi 3-4-6 linguri din apa in care a stat nautul si sucul de lamaie atat cat est nevoie. Gusti si mai pui sare sau lamaie, sau o faci mai picanta, dupa gustul fiecaruia.

Tips

O poti servi pe bucati de lipie alaturi de o salata tabule (patrunjel tocat, suc de lamaie si un strop de ulei). Este un fel de mancare specific arabesc. Este asemanator fasolei batute, dar pentru ca are mai putin ulei si acela de masline, este mult mai sanatos decat traditionala fasole batuta....cat despre gust...eu prefer totusi fasolea de ce sa nu recunosc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!