30 octombrie 2010

Gem exotic

                                    



Aveam 2 mere, 2 lamai fara coaja si m-am gandit ca daca le mai las s-ar strica, pentru ca eu nu prea mananc fructe crude. Imi plac citricele si capsunele dar restul.....recunosc, nu as manca!

Daca tot m-am apucat sa tai cubulete merele si lamaile m-am gandit sa tai si o banana ca tot era la indemana!

A iesit un gem cu parfum de banana, galben ca lamaia si cu o textura de catifea! O adevarata incantare pentru simturi!
gasesti restul retetei pe pagina de Sosuri si Minuni a Smart Gourmet



Dificultate-usor
Timp-60min
Cost-ieftin


Ingrediente

  • 250g zahar
  • 2 mere potrivite
  • 2 lamaii
  • 1 banana
  • 100ml apa


Mod de preparare

Se curate merele de coaja si seminte, se taie felii si apoi cubulete. Se indeparteaza partea alba, de coaja a lamailor, v-am spus deja ca eu le aveam fara coaja galbena pe care o rasesem pentru o prajitura, apoi taiati in sferturi, longitudinal pentru a putea indeparta partea alba din mijloc si eventualii samburi. Taiati apoi cubulete. Se pun impreuna cu zaharul, apa si merele la foc potrivit. Cand incep sa fiarba se adauga banana taiata felii si se tine pe foc pana este legat.

Se pune in borcane, mie mi-au iesit 2 borcane de 400g, se pune capacul si se intorc in capac pentru 5minute. Se lasa la caldura, invelite cu un prosop sau o paturica.


Tips

Este asa de parfumata! Cred ca merge la niste clatite cu coaja de portocala rasa in compozitia de clatite, niste frisca peste si o cafea neagra langa.

2 comentarii:

  1. Am facut si eu dulceata din mere si banane si a iesit colosala. Cu lamaie nu am incercat, dar ce vad aici imi lasa gura apa.
    Chestia aia verde chiar e o frunza ori ceva ce doar seamana cu frunza?

    RăspundețiȘtergere
  2. Gabi, este o frunza de mandarin, dintr-un mandarin mic, iesit din samburi plantate i ghiveci. Arata bine ca si frunza si oricum stau prost la capitolul farfurii care sa arate bine in poza! Stii, cand ii da frunze noi miros a mandarine!
    Este foarte parfumat gemul si este chiar interesant la gust si sa stii ca de la tine am inteles ca pot pune ce-mi trece prin cap intr-un gem ca exista multe sanse sa rezulte ceva bun!

    RăspundețiȘtergere

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!