16 februarie 2011

Jardiniera de la fereastra bucatariei 3

                         Busuioc


Busuiocul italian este o planta care creste fara mari fasoane, sadit direct in jardiniera pe la sfarsitul lui februarie, udat regulat si scos afara cand vremea se incalzeste, pe la sfarsitul lui martie-inceputul lui mai.


Busuiocul italian, adica cel cu o frunza mai mare, nu ca cel folosit la noi in biserica, este subtil aromat si se foloseste cu mare succes in combinatiile cu rosiile in sosuri sau in salate.

Este foarte decorativ si daca nu rupi firul, ci culegi doar frunzele, ai busuioc tot anul.

Eu am pantat 3 feluri de busuioc: busuioc genovez, busuioc napoletan si un busuic rosu, denumit red opal.



Semintele le-am luat din diverse supermarketuri, dar cele de origine italiana am constatat ca au fost de foarte buna calitate. Busuiocul rosu-pe asta l-am gasit in bricostore- nu este atat de aromat, dar este foarte decorativ, asa ca nu ezitati sa il plantati.



Ce mi s-a parut foarte amuzant a fost ca atunci cand ieseau din seminte, plantutele mici de busuioc aratau e parca erau plante exraterestre! Foarte amuzante aceste plantute!



Toate felurile de busuioc pot insoti sosuri pentru paste, supe de rosii, carne sau salatele.

Ceea ce imi place la busuioc este ca este si foarte decorativ, mai ales la fereastra bucatariei.

Salvia
Cimbrisor sau cimbru salbatic
Lamaita-sau melissa officinalis

4 comentarii:

  1. Hi Nicole,

    Frumos de tot.
    Eu nu cresc Busuioc pentru cä Consumul meu este prea mare si mi-ar trebuie o Serä...
    Eu folosesc minimum 2 Vasuri din alea pe Säptäminä.....
    Ce imi place multe este Busuiocul sälbatic, äla se gäseste numai pe la voi.. Sälbaticul are o Aroma nebunä de tot......

    RăspundețiȘtergere
  2. Hi Gourmand,

    Eu am si o mica terasa, dar chiar mi-a placut sa umplu ghivece cu diverse plante. Cred ca vorbesti de busuiocul care se foloseste la biserica, care are o aroma foarte pronuntata! Sunt atat de obisnuita sa il miros in biserica, incat daca il miros in bucatarie,m-as uita in mod reflex dupa un preot! :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Am inceput sa gradinaresc mai mult pentru mirodenii,in special busuioc.
    Am inceput cu cel care se gaseste mai mult pe la noi ,cel care il folosesc si in biserici.
    Initial l-am avut in ghivece ,apoi intr-o mica gradinita ,crestea bine dar deabea anul asta am vazut cum poate sa se dezvolte un busuioc in gradina la soare .
    Anul asta am avut trei soiuri :cel cu frunze mici si miros puternic,cel cu frunze mari cu miros lamaios si cel grena.
    Eu il folosesc vara proaspat la orice gatesc,i-ti dai seama ca anul asta luam din toate cele trei feluri,a fost ceva grozav.
    Am uscat gramezi de busuioc,am donat gramezi.
    A fost o recolta dubla si tripla la unele tufe.
    L-am folosit ca planta sanitar printre legume,a fost ceva grozav .
    Inca mai am cateva tufe in solar,nu ma indur sa le tai.
    In albumul foto ai sa vezi frumusetile.
    Albinele au fost super incantate,mai ales acum in toamna cand flori avea mai mult noua cultura de busuioc.
    Succes in tot ceea ce faci.

    RăspundețiȘtergere
  4. @Mihaela, imi place ca iti place busuiocul:)))).
    Ce-i drept este ca ma distraza mult de tot cel grena, pentru ca este decorativ si mula lume intreaba ce-i cu el, de unde vine si ce are de gand...
    La anul o sa il transfer si eu in gradina la soare ca sa umplu gradina de mirosuri, daca zici ca ii merge de minune.
    Mult succes si tie!

    RăspundețiȘtergere

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!