25 februarie 2011

Paine dietetica multigrain

Imi place painea neagra sau cea amestecata cu diverse cereale, dar ati vazut cat costa o paine de genul asta in magazin???? Unde mai pui si faptul ca de multe ori painea ca sa fie neagra are coloranti si tot felul de prostii si are mai multa faina alba decat fibre, fulgi de cereale si alte lucruri sanatoase.

Multa vreme m-am intrebat cum adica o paine este de dieta? Nu era painea prima la care trebuia sa renunti daca erai la dieta? Sau nu?

Painea asta este densa, plina de fibre, asa ca te vei satura cu o cantitate mica de paine. Este mai sanatoasa decat painea cumparata pentru ca nu are tot felul de coloranti si agenti de conservare. Painea dietetica este la fel de usor de facut ca si cea obisnuita asa ca nu vad de ce nu ai incerca sa o faci la tine acasa! Cum ar fi sa te trezesti sambata dimineata si casa sa miroasa a paine la cuptor? Nu-i asa ca un mic dejun din paine calda, abia scoasa din cuptor cu unt si o cafea este mic dejunul perfect?


Dificultate-simplu
Timp-60min,plus timpul de crescut
Cost-mediu



Ingrediente

  • 200g fulgi de ovaz
  • 200g fulgi de secara
  • 250g faina neagra integrala
  • 400g faina alba, 000
  • 1 cub de drojdie
  • 2 linguri zahar
  • 1 lingurita sare de mare grunjoasa
  • 100ml ulei bun(eu am pus de orez)
  • 500ml lapte dulce/apa minerala(eu am pus lapte)
  • 1 ou
  • Pentru decor am folosit o lingurita de seminte de in si fulgi de secara, dar puteti pune susan, mac sau seminte de floarea soarelui sau dovleac(miezul,evident)





Mod de preparare


Drojdia se lichefiaza cu zaharul.

Se adauga sarea, uleiul, laptele si oul(nu stiu de ce nu ma pot abtine sa nu pun un ou la paine, probabil ca se poate si fara, dar sa fiu sincera nu am fost curioasa sa incerc fara el).


Adaugi faina alba, faina neagra integrala, fulgii de secara si fulgii de ovaz. Amesteci totul pana se omogenizeaza aluatul si il lasi pe un calorifer, invelit cu o folie alimentara de plastic si un prosop de bucatarie.



Dupa ce si-a dublat volumul o framanti din nou si o asezi pe hartie de copt in tava de cozonac.



Mie mi-a iesit o tava de cozonac mare si o painica mica, cam cat 2 chifle de graham.



Asezi iar tava de cozonac pe calorifer, acoperi cu un prosop de bucatarie si dupa ce si-a dublat volumul o bagi la cuptor la foc mediu, cam 60 de minute.





Tips

Aluatul de paine dietetica multigrain este un aluat “greu” care nu creste foarte mult, va fi dens asa ca nu te astepta ca painea sa iasa pufoasa ci foarte plina de fibre.



Poti face de vineri seara aluatul, il cresti o data si apoi il pui in tava si il poti lasa pana a doua zi dimineata cand o pui la cuptor ca sa ai paine proaspata la micul dejun.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!