21 noiembrie 2010

Gris cu lapte de cocos

Grisul cu lapte este una din felurile pentru copii dar mie imi place si acum, mai ales daca il amestec cu ceva coaja de lamaie sau portocala si pun deasupra lui diverse gemuri.

Este un desert usor de preparat, gata in 15min, ieftin si foarte gustos. Il poti folosi cald sau rece, cu sos de caramel, de vanilie, de ciocolata sau il poti transforma intr-o budinca rece, aromata cu vanilie si acoperita de frisca si fructe confiate.

Pentru ca suntem in post l-am facut cu lapte de cocos, ca tot imi trebuia lapte, asa ca .....a iesit mai exotic decat de obicei asa ca l-am aromatizat cu gem de portocale si cuisoare, asa, ca sa fie exotic si de iarna in acelasi timp!

Dificultate-simplu

Timp-15min
Cost-mediu



Ingrediente

  • Lapte de cocos,250ml, eu am luat din Mega, cam cu 4 lei cutia
  • 3-4linguri de gris
  • 2-3linguri de marmelada de portocale sau lamaii, sau din gemul/dulceata preferata
  • 1 lingura zahar
  • 1lingurita margarina/unt


Mod de preparare

Intai trebuie sa povestesc cate ceva despre laptele de cocos: este de fapt un amestec din substanta uscata si apa, asa ca sa nu va asteptati sa fie foarte fluid, ba din contra as putea spune! Te cam chinui sa il amesteci pana devine fluid. Are gust de cocos, dar nu foarte pregnant, asa ca daca vrei il mai poti combina si cu alte mirodenii sau lasi sa se simta aroma subtila de cocos.


Il pui la fiert, adaugi inca 250ml apa, 1lingura zahar, grisul si la foc mediu il amesteci continuu pana incepe sa capete consistenta. Atunci cand este fiert, adaugi lingurita de margarina/unt pentru ca sa ii dai un pic de cremozitate si il torni intr-un castron mare sau mai multe mai mici peste care pui sosul ales, sau gemul, dulceata, ciocolata neagra topita si frisca sau mai stiu eu ce idei ai!

Tips

Stiu ca poate parea prea simplu pentru a fi bun dar este! Grisul cu lapte sau grisul cu lapte de cocos este suficient de versatil, astfel incat il poti combina cu orice ai la indemana, cum ar fi miere si nuci, gem sau marmelada, dulceata sau ciocolata topita, frisca sau fructe proaspete.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!