16 decembrie 2010

Rigatoni con spinaci e ricotta


Sau paste cu ricotta si spanac daca e sa vorbim romaneste. Spanacul “creste” din abundenta prin piete in perioada asta a anului, asa ca m-am incumetat sa ma apuc de spalat una din acele legaturi de juma’ de kil’ cumparat de la o tanti. Nu numai ca folositi cam tot atata apa la spalatul acelei legaturi cat folosesc la o baie cu cada plina ochi, inainte de a aplica legea lui Arhimede, dar dureaza si o vesnicie pana tot acel spanac este spalat, curatat, fara nisip si uscat! Cred ca timpul petrecut la spalarea spanacului este sensibil egal cu timpul de care are nevoie spanacul sa creasca! Asa ca doamnelor, faceti apel la ceva magie si farmec personal si convingeti-va perechea sa spele iarba asta verde, iar voi, faceti-va ca munciti din greu la ceva important in tooooot acel timp!


Daca vreti sa o luati pe scurtatura, cumparati spanac inghetat, nu stiu daca gustul e la fel, dar credeti-ma ca macar nu veti sta o vesnicie cu mainile in apa! Ah, si daca nu reusiti sa va convingeti perechea sa il spele, dupa ce ati spalat tot spanacul, bagati repede si o manichiura, ca daca ati stat 1 ora sa spalati spanacul, puteti sa mai stati 30 de minute sa va faceti o manechiura ca la carte!

Dificultate-simplu
Timp-30min, plus 45-60min pt spalat spanacul verde
Cost-mediu

Ingrediente

• 200ml smantana dulce, da, desigur, cea din mega cu 30% grasime

• 400-500g de spanac prospat, spalat

• 50g unt

• 250g ricotta

• Sare de mare

• Un praf de nucsoara

• 500g paste, eu am avut rigatoni


Mod de preparare


Se spala spanacul—etapa asta o sa dureze o eternitate, si se lasa putin intr-o oala cu apa rece ca sa se lase la fundul oalei ceva nisip ce v-a scapat prima data.
Se toaca spanacul si se pune la calit intr-o lingura de unt. Eu le-am facut in wok pentru ca mi s-a parut ca doar wok-ul imi ofera suficient spatiu. Era plina tigaia mea de spanac, dar dupa ce am dat de 3-4 ori cu lingura el am inceput sa ma intreb unde dispare spanacul meu?! Pe cuvant, stiam ca unele alimente “scad” la fiert, dar cu spanacul a fost de-a dreptul ridicol! A ramas o mana de spanac, de unde nu mai aveam loc de el in chiuveta!


L-am lasat sa fiarba la foc mic, am mai adaugat 100ml smantna dulce si l-am lasat sa fiarba in sucul acela verzuliu pana s-a facut.



Atunci cand e tocmai bun de mancat, puneti o oala mai mare cu apa la fiert pentru paste.



Eu am bagat putin mixerul in pasta mea verde, dar nu l-am facut complet piure, ci doar pe jumatate-nu stiu daca am facut doar pe jumatate de lene sau din nehotarare, dar a iesit bine. A avut textura si gust in acelasi timp sosul meu verde.



Am adaugat restul de smantana dulce si 250g de ricotta si am luat-o de pe foc. Se adauga ceva piper macinat si un praf de nucsoara. Nu puneti inca sare pentru ca pastele vor avea sare, asa ca sarati doar dupa ce le combinati.

Atunci cand fierbe apa adaugati sarea, amestecati si puneti si pastele. Lasati-le sa fiarba pana devin al dente, dupa care le scurgeti si le puneti fierbinti peste sosul de spanac si ricotta, adaugati putina apa in care au fiert pastele si tineti-le pe foc 2-3 min, scuturand din cand tigaia, astfel incat pastele sa absoarba cat mai mult sos.

Serviti-le cu un fir de ulei de masline eventual.



Tips

Mi-au placut la nebunie pastele cu spanac si ricotta! Este prima data cand fac si o sa mai fac cu siguranta, data viitoare cred ca am sa incerc varianta cu spanac congelat. Sunt surprinzator de bune reci, nu stiu de ce, dar mie mi-au placut chiar mai mult reci decat calde, asa ca daca va ramane, puneti in frigider ca sunt bune si mai tarziu, sau de luat la pachet.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!