21 decembrie 2010

Ciocolata de casa

Ciocolata de casa cred ca a fost pentru foarte multa vreme cel mai dorit dulce pentru mine. Abia asteptam sa faca mama ciocolata, dar cea mai grea asteptare, era sa se intareasca ciocolata, de pe o zi pe alta. Imi aduc aminte ca oricum imi placea mult mai mult ciocolata in casa decat ciocolata aceea chinezeasca care abia se gasea.

Imi place inca enorm de mult textura rugoasa a ciocolatei si gustul ei persistent de cacao. Era taiata in patratele dupa pofta inimii mele, aceasta ciocolata de casa, mai mari sau mai micute, care dispareau una cate una. Imi amintesc cum le adunam gramajoare si le imparteam pe zile, ca sa imi ajunga cat mai mult, dupa care ma razgandeam, mai mancam una si astfel trebuia sa resocotesc intreaga situatie, si numaram din nou zilele si imparteam si tot asa....pentru ca oricat socoteam, tot 2-3 zile tinea ciocolata.

Cel mai mult imi place la ciocolata de casa ca este densa si ca atunci cand musti din ea, ti se umple gura de bunatate.....

Dificultate-simplu

Timp-20min, plus timpul de intarire, adica o poti taia a doua zi
Cost-mediu











Ingrediente

• 500g zahar

• 150g unt, 82%grasime

• 250g lapte praf, 26% grasime

• 125g cacao neagra, mie imi place mult cea la kg, De Zaan

• 150ml cafea tare, la filtru, neagra, adica fara zahar

• Ceva arome, eu am pus ceva coaja de portocala zaharisita, pentru ca aroma de rom o urasc din tot sufletul si sunt absolut satula de ea; la un moment dat nu mai exista prajitura in casa care nu traznea a rom, asa ca, nu il mai suport decat in versiunea de sticla de 750ml, si ii zice Rom cubanez


Mod de preparare

Faci mai intai cafeaua aceea tare la filtru, sau espresor daca ai, si o faci tare si aromata ca pentru o dimineata mohorata in care ai nevoie de ceva in plus ca sa poti lua startul. Intotdeauna am folosit cafeaua in combinatia cu cacao, pentru ca mi se pare ca ii potenteaza gustul, indiferent daca am facut ciocolata sau blat pentru tort.

Intr-o cratita pui cafeaua si zaharul si le tii pe foc pana se leaga ca un sirop gros. Adaugi ceva coji de portocale si cacaoa, amesteci bine si mai tii 2-3 minute pe foc. Tragi cratita de pe foc, adaugi untul, amesteci bine de tot si adaugi laptele praf. Amesteci pana se omogenizeaza si pui ciocolata intr-o tava tapetata cu hartie de copt. Tava trebuie sa fie micuta, ca nu iese prea multa, dar iese delicioasa.

O dai la rece si o tai a doua zi. Daca vrei, o poti decora, dar mie imi place asa, sa se vada ca e facuta in casa.





Tips
Este atat de buna cu niste nuci si migdale prajite si poate ceva felii de mar acrisor pe langa si ai un desert superb!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!