29 decembrie 2010

Piure de mazare

Desi mi-am promis aseara ca “de maine ma apuc de dieta”, adica de astazi, dupa ce am baut o cafea pana pe la 2, am realizat ca mai aveam 1 carnacior amarat prin frigider si, evident, am zis ca asta si gata! Ca sa nu il mananc singurel, i-am facut un piure de mazare, ca mi s-a parut interesant de facut, mai ales ca nu am mai facut pana acum.


Nu este greu de facut, dar este mult mai gingas la gust ca si cel de cartofi. Mi s-a parut ca ar putea fi o varianta mai usurica a piureului de cartofi, asa ca m-am gandit ca si asta poate fi tot un inceput de dieta .....

Nu este greu de facut, dar este mult mai gingas la gust ca si cel de cartofi. Mi s-a parut ca ar putea fi o varianta mai usurica a piureului de cartofi, asa ca m-am gandit ca si asta poate fi tot un inceput de dieta .....


Dificultate-simplu
Timp-30min
Cost-ieftin



Ingrediente

  • 2 cartofi medii
  • 600g boabe de mazare, congelate sau din conserva
  • 50g unt
  • 1-2 linguri de lapte dulce sau smantana dulce
  • Sare de mare

Mod de preparare

Se pune apa la fiert intr-o oala in care sa incapa si mazarea si cartofii. Cand a inceput sa fiarba adaugati sarea de mare si cartofii, curatati si taiati cubulete desigur, si ii lasati sa fiarba. Daca aveti mazare congelata, pe care o recomand, o daugati si pe ea la fiert, impreuna cu cartofii. Daca mazarea este din conserva nu are rost sa o mai fierbeti, asa ca o adaugati, scursa de apa, la final.



Atunci cand sunt fierti, cartofii si mazarea, se scurg de apa bine si se adauga 50g de unt-un pachet are de obicei 200g, deci cam ¼ dintr-un pachet- si incepeti sa zdrobiti cartofii si mazarea cu ajutorul zdrobitorului de cartofi.



Dupa ce totul a devenit un piure, amestecati cu ajutorul unui tel toata compozitia pana devine pufoasa. Mai adaugati daca este nevoie 1-2 linguri de lapte dulce sau smantana dulce pentru fluidizarea compozitiei.
Adaugati sare daca este nevoie si gata!

Tips
Este asa de delicat piureul acesta, cu un gust fin de mazare si pufos in acelasi timp. Merge foarte bine ca si garnitura la friptura.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!