16 aprilie 2011

Paste antidepresie

Pastele astea le-am facut asa, intr-o doara, cand a venit o prietena la mine. Era in depresie, asa cum ajungem cu totii, mai devreme sau mai tarziu, mai des ori mai rar, cele mai deranjante fiind cele fara motive evidente.

Sunt persoane care mananca mai mult decat de obicei in depresie, dar sunt persoane, printre care eu si prietena mea care nu manancam nimic in depresie. Dupa ce am vorbit, am baut cafea, am vorbit, m-am gandit ca i-ar prinde bine ceva de mancare, asa ca am luat-o cu mine in bucatarie. Am scotocit frigiderul si camara in cautarea unor ingrediente din care sa incropesc ceva bun si am gasit niste smantan dulce ( ca am mai mereu o cutiuta mica in frigider) ceva branza cu mucei albastru, nobil ( nu e o branza uitata pe care a crescut blanita albastra, asa era ea:)) de la magazin.

 Clar, fac paste, dar imi mai trebuie ceva......si am gasit cateva felii de para uscata, numai buna pentru pastele mele antidepresie ( ca asa am decis sa le denumesc). Pai daca branza albastra merge perfect cu nuci, cu pere sau cu struguri de ce nu ar merge aceeasi combinatie si pentru paste???

M-am apucat de treaba si pana sa se prinda ce fac eu, prietena mea manca pastele antidepresive cu pofta.



Dificultate-simplu
Timp-15min
Cost-mediu



Ingrediente pt 2 pers depressive
100g branza cu mucegai( alb sau albastru) eu aveam o branza Paladin
50g de branza gouda
100ml smantana dulce uht 30%, nu dorna, ca am avut surprize neplacute cu ea
Cateva felii de para uscate, taiate bucatele, cam 30g
300g paste italiene scurte





Mod de preparare


Tai cubulete feliile de para uscata.

Pui apa sa fiarba pentru paste pe care o vei sara dupa ce incepe sa fiarba.

Intr-o cratita pui smantana dulce si branza bucatele. Dai cratita pe foc si lasi sa se topeasca branzeturile in smantana dulce, astfel incat sa devina un sos bogat.




Arunci cubuletele de para uscata in apa care fierbe pentru paste si le lasi pentru un minut sa fiarba. Le pescuiesti cu o lingura cu gauri sau cu o strecuratoare si le pui pe o farfurie.


Sareazi apa pentru paste si pui pastele sa fiarba.

Cubuletele usor fierte le arunci in sosul alb care a devenit omogen.



Intre timp, sosul alb este facut, asa ca poti adauga 1-2-3 linguri din apa in care fierb pastele.

Pastele le fierbi al dente, evident, le scurgi bine si le pui repede in cratita cu sosul alb si mai tii pe foc 20 de secunde amestecand bine, astfel incat sosul cremos sa imbrace pastele.

Pui in farfurii si mananci, intai timid si pe masur ce se termina, cu pofta.



Tips

Sunt foarte interesante, pentru ca sosul e cremos, cu gust de branza dar si usor fructat iar cand intalnesti cate o bucatica de para ti se umple gura de dulceata subtila, nu zemoasa ca la perele proaspete ci una usor zaharisita, de fructa uscata la soare.

Prima oara am vrut sa le zic paste cosmo, pentru ca mi se pareau asa, niste paste de fitza, cosmopolite, dar dupa marturia prietenei mele, le-am botezat paste antidepresie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!