07 august 2011

Inghetata de nectarine de casa



Vara trecuta, dintr-un motiv neelucidat pana acum, nu am avut chef de inghetata, desi am facut si de visine si de pepene galben, in schim anul asta as manca inghetata zilnic!
Am mancat tot felul de inghetata, de la mai toate firmele dar azi, am avut chef de ceva cu gust intens de fructe asa ca am sacrificat cele 4 nectarine mari, coapte si reci din frigider si le-am tranformat in inghetata. Timpul de facut efectiv inghetata este de doar 15min, dar timpul de refrigerare este tare lung daca este sa ma iau dupa pofta mea!


Dificultate-ridicol de simplu
Timp-15 min plus tmpul de inghetare
Cost-aprox5 lei/500g




Ingrediente

  • 4 nectarine mari si coapte-aprox 700g
  • 1 grepfruit roz-merge si fara, dar grefruitul accentueaza gustul usor amarui al nectarinelor
  • 1 smantana dulce UHT ( cele mici si rosii, in cutie tip carton de la mega, in niciun caz smantana normala, pt ca smantana normala este fermentata si usor acrisoara)
  • Am adaugat 2 linguri de fructoza (am gasit la un plafar cu 6 lei/500g) dar puteti adauga 2 linguri zahar normal( sau dupa gust)
  • 50g papaya confiata, bucatele mici, absolut facultativ



Mod de preparare


Se taie in bucati nectarinele( cred ca pot fi foarte bine si piersici) si se pun in robotul de bucatarie. Eu am pus si coaja nectarinei, asa ca am taiat pur si simplu nectarina in bucati potrivite pt robotul de bucatarie. Am adaugat sucul de la grepfruitul roz peste bucatele de nectarina.





Am mixat 1-2 minute pana a rezultat un piure suficient de omogen. Am adaugat, in timp ce mergea robotul, in fir continuu, smantana dulce UHT, fructoza si am mentinut robotul inca 2 minute astfel incat smantana sa se poata bate si ea putin. 




Toata compozitia a devenit spumoasa, cu gust catifelat de fructe zemoase.


Am pus toata compozitia- iese 1000ml de inghetata—intr-un recipient de plastic, o fosta cutie de inghetata si am adaugat bucatele de papaya confiata.



 Am dat la congelator unde dupa 2 ore am mai scos-o si am mai amestecat-o cu o furculita. Nu stiu care este timpul efectiv de inghetare pentru ca eu am tinut-o pana a doua zi, cand am mancat-o la micul dejun impreuna cu o cana de cafea.


Tips
Este o inghetata naturala, fara E-uri, foarte potrivit pentru copii sau persoane diabetice. 




Este extrem de racoroasa si simplu de facut, asa ca poti combina orice fructa ai in casa cu smantana si putin zahar/fructoza si ai inghetata ta favorita!



Nu are cremozitatea uneia din comert, este foarte adevarat si te chinui nitel pana o pui in castronele pentru servire-asa ca este o buna idee sa o pui intr-o tava metalica de chek si o tai felii---dar este mult mai racoroasa si aromata decat o inghetata obisnuita.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!