15 ianuarie 2012

Rigatoni cu ciuperci si sos de rosii




Imi plac la nebunie pastele si de curand am dezvoltat o preferinta pentru rigatoni! De ce? Cum de ce? Poti explica de ce iti place ceva? Poti explica de ce iti displace cu insistenta altceva? 
Revenind, nu pot sa explic de ce anume imi plac, dar imi plac!
Poate pentru ca rigatoni sunt mari, sunt perfecti pentru ingrediente taiate grosolan, ceea ce le face mai gustoase in opinia mea_sau doar mai simplu de facut pentru persoanele mai lenese, asa, ca mine. Am ales ciupercile pentru ca e plina piata de ele, sunt mari, carnoase si merg perfect cu un sos gros de rosii, o aroma subtila de usturoi, la care a adaugat un de ardei iute, ca tot era ratacit prin frigider.



Dificultate-simplu
Timp-20min
Cost-ieftin



Ingrediente

  • 2 catei de usturoi
  • 1 ardei uite
  • 400g de rosii decojite in sos de rosii, adica o cutie de 400g, eu am folosit rosii Margherita
  • 300g ciperci proaspete taiate grosolan
  • 300g de rigatoni, eu am folosit rigatoni Riscossa
  • 3-4 linguri ulei de masline
  • Piper proaspat macinat
  • Sare de mare
  • Daca vrei poti adauga un patrunjel verde tocat fin la final



Modalitate de preparare


Incepi prin a pune apa la fiert pentru rigatoni.



Intr-o tigaie, pui uleiul de masline, adaugi cateii de usturoi taiati feliute (asta dupa ce i-ai zdrobit putin cu latul cutitului) si ardeiul iute fin feliat. Eu am pus ardeiul iute cu tot cu seminte, dar daca vrei sa fie mai putin picant renunta la seminte. Le calesti 30 de secunde inainte de a adauga ciupercile.



Adaugi cipercile taiate grosolan si le lasi pana se inmoaie. Adaugi rosiile pe care le-ai taiat, cum altfel decat  grosolan, impreuna cu sosul de rosii din cutie. Lasi sa se lege totul la foc mic, pana se fierb pastele.



Intre timp, apa pentru paste a dat in clocot, adaugi sare de mare si pastele pe care le fierbi al dente, cam 7min, pentru ca sunt paste de calitate, adica de grau dur.

Daca sosul ti se pare prea gros adaugi putin din apa in care au fiert pastele. Scurgi bine pastele si le adaugi peste sosul tau plin de ciuperci si bucati de rosii care iti umple bucataria de mirosuri ademenitoare.
Le mai tii 1 minut pe foc mic, in sosul tau minunat, dupa care le pui in farfurii si le dai fierbinti la masa, cu un fir de ulei de masline, un praf de piper proaspat macinat si eventul cateva fire de patrunjel verde.

Tips

Este un fel rapid de preparat, de post, vegetarian, plin de gust si potrivit fie ca fel principal fie ca o garnitura. Un vin rece, chiar si acum iarna, face ca pastele cu ciuperci si sos de rosii sa fie perfecte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Anunta-ma de orice vrei, aici!

Let me know, here!